
5. HAFTA B.A.Y DERSİ SON SLAYT'' NİCEL ARAŞTIRMA''
DENEYSEL DESENLER
•Neden sonuç ilişkişini test etmek amaçlanmıştır (deneyerek neler olduğunu gözlemek)
•En önemli sorun deneklerin seçimidir.
1.Eşleştirme
1.Denekleri Eşleştirme
2.Grup Eşleştirme
2.Seçkisiz Atama
•Neden sonuç ilişkişini test etmek amaçlanmıştır (deneyerek neler olduğunu gözlemek)
•En önemli sorun deneklerin seçimidir.
1.Eşleştirme
1.Denekleri Eşleştirme
2.Grup Eşleştirme
2.Seçkisiz Atama
DENEYSEL DESENLERİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
•Grupların Karşılaştırılması : Kontrol- Deney grubu karşılaştırması
•Bağımsız Değişkenin Manipule Edilmesi- Örn: Ögretim yöntemi, öğretim materyalleri gibi, cinsiyet, yaş gibi değişkenler manipule edilemez
•Seçkisizlik
•Dissal Değişkenlerin Kontrolü
DENEYSEL DESENLER
•Tek grup sontest desen
G------X------Sontest
•Tek grup ontest sontest desen
G-------On Test-----X-----Son Test
•Statik grup sontest desen
G----- Deney Grubu--------X--------Son Test
Kontrol Grubu---------------Son test
•Statik grup ontest-sontest desen
G----- Deney Grubu--- On Test-----X--------Son Test
Kontrol Grubu----On Test--------------Son Test
•Sontest kontrol gruplu seçkisiz desen
•Ontest- Sontest kontrol gruplu seçkisiz desen
•Ontest-Sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu seçkisiz desen
KORELASYONEL ARAŞTIRMALAR
•İki yaçda daha cok değişken arasındaki ilişkinin incelendiği araştırmalardır.
•Neden-sonuç ilişkisinin olabileceğini ifade eder ama neden-sonuç şeklinde yorumlanamaz Örn: İstatistik dersi ile bilimsel araştima yöntemleri dersi başarı notu arasında pozitif ilişki olabilir, ama istatistik başarisi bilimsel araştirma yöntemleri dersindeki başarıdan ya da bilimsel araştırma yöntemleri dersi başarısı istatistik dersindeki başarıdan kaynaklanıyor şeklinde ifade edilemez
•Değişkenler arasındaki ilişkiden bahsedildiği için betimsel araştırmanin bir türü olarak ta kabul edilebilir.
•Neden-sonuç ilişkisinin olabileceğini ifade eder ama neden-sonuç şeklinde yorumlanamaz Örn: İstatistik dersi ile bilimsel araştima yöntemleri dersi başarı notu arasında pozitif ilişki olabilir, ama istatistik başarisi bilimsel araştirma yöntemleri dersindeki başarıdan ya da bilimsel araştırma yöntemleri dersi başarısı istatistik dersindeki başarıdan kaynaklanıyor şeklinde ifade edilemez
•Değişkenler arasındaki ilişkiden bahsedildiği için betimsel araştırmanin bir türü olarak ta kabul edilebilir.
KORELASYONEL ARAŞTIRMA TÜRLERİ
•Keşfedici Korelasyon Araştırması: Değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmeye çalışıldığı korelasyonel araştırmalardır.
•Yordaıcı Korelasyon Araştırmalar: Değişkenler arası ilişkinin belirlenip bir değişenden yola çıkarak diğer değişkenin belirlenmeye çalışıldığı korelasyonel araştırmalardır.
•Yordaıcı Korelasyon Araştırmalar: Değişkenler arası ilişkinin belirlenip bir değişenden yola çıkarak diğer değişkenin belirlenmeye çalışıldığı korelasyonel araştırmalardır.
TARAMA ARAŞTIRMALARININ TÜRLERİ
•Kesitsel Araştırmalar: Betimlenecek değişkenler bir seferde ölçülür. Örn: Gelişim özellikleri, oy verme davranışları (seçim anketleri ),tutum
•Boylamsal Araştırmalar: Araştırma değişkenlerinin zamana bağlı değişimlerini incelemek üzere farklı zamanlarda ölçümler yapılarak oluşturulan tarama araştırmalarıdır
•Geçmişe Dönük Araştırmalar: Katılımcılara geçmişte yaşadıkları olaylarla ilgili soruların sorulduğu tarama araştırmalarıdır.
NEDENSEL KARŞILAŞTIRMA ARAŞTIRMALARI
•Ortaya çıkmış ya da var olan bir durumun nedenlerini, bu nedenleri ortaya çıkaran değişkenleri veya bir etkinin sonuçlarını belirlemeye yönelik araştırma türürdür.
NEDENSEL KARŞILAŞTIRMA ARAŞTIRMALRININ TÜRLERİ
•Nedenlerin Belirlendiği
•Etkilerin Belirlendiği
•Sonuçların Belirlendiği
•Nedenlerin Belirlendiği
•Etkilerin Belirlendiği
•Sonuçların Belirlendiği
SON.........
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder